Eerste dag in Bangalore.. - Reisverslag uit Bangalore, India van Vincent Weelden - WaarBenJij.nu Eerste dag in Bangalore.. - Reisverslag uit Bangalore, India van Vincent Weelden - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Bangalore..

Door: Vincent van Weelden

Blijf op de hoogte en volg Vincent

07 Februari 2014 | India, Bangalore

Afgelopen Woensdag was het dan zover; Carl en ik stapte in het vliegtuig richting Abu Dhabi. We vertrokken om 10 uur s'avonds en landde in Abu Dhabi om half 8 s'ochtends. De reis verliep wel goed, maar toch hadden we amper geslapen. Dat was ook vrij onmogelijk in die stoelen. Na 3 uur rond gewandeld en geslapen te hebben op het vliegtuig besloten we toch maar een taxi naar Abu Dhabi te nemen. Eenmaal aangekomen bij een enorme moskee, besloten we ook meteen om een bustripje te maken door Abu Dhabi. Aangezien we toch nog zo'n 100 uur hadden voor onze volgende vlucht. We zijn langs alle grote gebouwen gereden en bekende plekken van Abu Dhabi. De Seikh zayed Grande Mosque was daarvan het hoogtepunt. Een enorme moskee.(zie foto) Wat mij ook opviel is dat de mensen daar ontzettend aardig zijn en behulpzaam. (De foto's zijn hieronder te vinden of op FB!)

Carl en ik zagen enorm op tegen nog een 4.5 uur in het vliegtuig richting Bangalore. Toen we bij de gate stonden werd ons verteld dat we in de buisness class mochten gaan zitten. De reden daarvan was een beetje vaag maar dat was ook niet zo belangrijk. In plaats van krappe stoelen en een opwarm maaltijd, kregen we een 3-gangen menu en heb ik heerlijk geslapen.

In Bangalore liep in tegenstelling tot Abu Dhabi, de paspoort controle moeizaam. Op het vliegtuig wilde ze precies weten wat ik ging doen en waar ik dit ging doen. Na een lange wachtrij en een paar vragen mochten we verder. Op dat moment hadden waren Carl en ik al bijna 36 uur wakker (oke twee uur geslapen in vliegtuig) en wilden zo snel mogelijk naar het appartement. Toch moesten we nog een laatste check door de koffers voordat we konden gaan. Op het vliegtuig stond iemand van de Christ Univeristy te wachten en bracht ons naar het appartement. Het appartement ziet er goed uit! Er is een douche, wasmachine en internet. Ook is het pand beveiligd door muren en een politie poppetje.

De eerste dag zijn we meteen Bangalore in gegaan. We namen een TucTuc richt het centrum. De buikjes waren leeg dus we stopte bij de KFC. Daar was het personeel vriendelijk en werden we uitgezwaaid toen we weg gingen. Sowieso worden we veel nagekeken door mensen en kinderen. We besloten onze reis te vervolgen met een Tuc Tuc. Maar na verkeerd te begrepen te zijn door TucTuc chaffeurs waren we de weg flink kwijt geraakt. We probeerde via een TucTuc thuis te komen maar we hadden het verkeerde adres door gekregen van onze begeleider. daarbij komt dat het verkeer in bangalore levensgevaarlijk is. Mensen toeteren meer dan dat ze het gaspedaal intrappen. Uiteindelijk belde een chaffeur met onze begeleider en zo kwamen we toch nog thuis. Snel een hapje eten naar binnen en een welverdiend biertje voordat we morgen (vrijdag) naar de universiteit gaan voor meer uitleg van onze stage.

Mijn eerste indruk van Bangalore is dat het een ontzettend drukke stad is die ook erg vies is. Desondanks kan je halfuur stil zitten bij een kruispunt en je goed vermaken. Er is namelijk al zoveel te zien en te beleven.

See you next time!

Vincent

  • 07 Februari 2014 - 20:30

    Jedi:

    Wel chill die buisness class, is dit je eerste keer kfc?

  • 08 Februari 2014 - 15:44

    Eveline:

    Hoi Vincent,
    Wat leuk je blog te lezen en je zo te kunnen volgen. Een heel goede tijd daar ! Groetjes Eveline

  • 08 Februari 2014 - 22:55

    Eva:

    Gelukkig zijn jullie veilig geland! Wel oppassen in het verkeer dan en niet alle mannetjes vertrouwen in tuctucs. Leuk om te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bangalore

Vincent

Ik ben Vincent van Weelden. Ik ben 22 jaar oud. Ik studeer aan de HAN in Arnhem. Daar doe ik de PABO. Al lange tijd wilde ik voor mijn Minor naar het buitenland. Ik heb uiteindelijk gekozen voor Bangalore in India. Ik ga samen met Carl Homberg voor 3,5 maand naar India om daar stage te lopen op een basisschool.

Actief sinds 28 Dec. 2013
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 4143

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 22 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: